ב-16 באוגוסט 2021 נפגש יקי אדמקר, עיתונאי וואלה וערוץ 14, עם בלדר שעימו עמד בקשר. הפגישה, במגרש חניה ברחוב אריה שנקר שבפתח תקווה, נועדה להשלים עסקת מזומנים. בימים שקדמו למפגש פנה אדמקר לעסקני קהילה דתית מוכרת והסביר להם שבידיו מידע שפרסומו עשוי להזיק לקהילה. בתמורה לגניזת הפרסום, דרש סכום של כ-12 אלף שקל.
הבלדר שנשלח לבצע את התשלום רכן אל עבר מכוניתו של העיתונאי. דרך החלון העביר לאדמקר את המזומנים, והקפיד גם לציין את ההקשר למסירת הכסף: "תשמע, אבל סגרנו את העניין, העסק יורד?" שאל.
כל מה שצריך לדעת - הצטרפו לערוץ הטלגרם של TheMarker
"כן, כן", הפטיר אדמקר אגב קבלת הכספים לידיו, ספק בתשובה לשאלת הבלדר ספק לתוך הטלפון, שבו ניהל במקביל שיחה אחרת. כשניתק את השיחה, הבחין בכמה שניות של איחור במצלמה הסודית שהושתלה בכפתור חולצתו של הבלדר. בשלב הזה, המצלמה כבר תיעדה אותו מקבל את הכסף.
"למה צילמת?" הטיח אדמקר באיש ושלח ידו אל עבר העדשה שבחולצת בן שיחו. "קח את זה", אמר אדמקר שעה שהשיב לבלדר את ערימת השטרות בזעם. "אין לי שום דיבור איתך", הוסיף. "לא סומך על אנשים לא ישרים... אני נותן אמון באנשים והם מנסים להפיל אותי", קבל על הפרת הקוד האתי לעסקות מסוג זה, לשיטתו. אדמקר התנה את המשך השיחה עם הבלדר בכיבוי המצלמה הנסתרת, "קודם כל תכבה את זה". שניות לאחר מכן, נגמר הסרטון המתעד את עסקת המזומנים במגרש החניה.
מקורות הבקיאים בפרטים סיפרו ל-TheMarker על הרקע לפרשה. "אדמקר פנה לקהילה הדתית עם טענות כלשהן שהוא איים לפרסם", מתאר אחד מהם. "הוא דרש מהם כספים כדי להימנע מפרסום כתבה שהייתה אמורה להתפרסם באתר וואלה. הם סיפרו שהוא כבר סחט אותם בעבר – ושבמקרים הקודמים שילמו סכומים דומים כדי לגנוז כתבות. בפעם הזאת, הם החליטו לשים סוף לסחיטה, ולכן תיעדו את מסירת הכסף".


וזה הצליח?
"נראה שכן. נוצר מאזן אימה. הוא לא כתב עליהם מילה מאז והם גנזו את הסרטון".
עם או ללא קשר למאזן האימה שתיארו המקורות, הגורמים שנסחטו לכאורה על ידי אדמקר הכחישו כל היכרות עם הפרטים וטענו שלא שמעו מעולם על פרשת הסחיטה ועל הסרטון. הזכר היחיד שנותר לפרשה הוא הסרטון המתפרסם כאן, שבו נראה אדמקר מקבל את הכספים ואז מאשים את הבלדר בהפרת האמון בין השניים בעקבות גילוי המצלמה הנסתרת.
אדמקר מסר בתגובה: "זהו תיעוד מבושל וערוך מתוך סדרת אירועים. כבר לפני ארבע שנים נעשה ניסיון לסחוט אותי באמצעותו וסירבתי להיסחט, וכך גם הפעם. לא מפתיע שכעת הוא מקבל ביטוי בכלי תקשורת שונא ישראל".
אדמקר סירב להבהיר במה מתבטא "בישול" הסרטון לשיטתו.
"מסקר את החרדים"
אדמקר (34), נשוי ואב לארבעה, מתגורר כיום בבית שמש. הוא נולד למשפחה חרדית. בצעירותו התנתק יחד עם אמו מחסידות גור שאליה השתייכו, ובהמשך עבר להתחנך במסגרת חרדיות שאינן קשורות לחסידות.
את דרכו העיתונאית התחיל בגיל 19 באתרים חרדיים ובתחנת הרדיו החרדית קול ברמה, שבה הוא משדר תוכנית יומית עד היום. ב-2013 התחיל לעבוד באתר וואלה, תחילה ככתב חרדים ובהמשך גם ככתב כנסת. לפני כחמש שנים התחיל להגיש גם תוכנית בערוץ היהדות "הידברות" – שבמגרש החניה של אולפניו צולם לוקח את חבילת המזומנים.


ב-2021 הצטרף לפאנל של התוכנית "הפטריוטים" בערוץ 14, ספינת הדגל של נאמני ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהגשת ינון מגל. מגל היה גם האיש שהעסיק את אדמקר ככתב בוואלה בזמן שהיה עורך האתר. המושב השמור לאדמקר בפאנל "הפטריוטים" - התוכנית בעלת הרייטינג הגבוה ביותר בערוץ 14 - הוא ככל הנראה התפקיד התקשורתי שעימו הוא מזוהה ביותר. ביתר תפקידיו העיתונאיים הוא עוסק רבות בפוליטיקה החרדית.
"אתה ממשיך לדווח על אותם נושאים", אמר בעבר בריאיון ל"מקור ראשון" על סיקור החברה החרדית עבור וואלה. "אבל צריך להגיש אותם בצורה שתעניין את הציבור, ועם זאת לברוח ככל יכולתך מעיסוק בנושאים צהובים. זה קו עדין שצריך להקפיד עליו כל הזמן. כמובן שטענו נגדי גם שאני מכבס את הכביסה המלוכלכת בחוץ, אבל כתב לענייני חרדים, גם אם הוא חרדי, לא אמור לייצג את החרדים אלא לסקר אותם".
כשהתפרסם הריאיון עם ראש השב"כ לשעבר, נדב ארגמן, שבו איים ארגמן לחשוף מידע על נתניהו, כינה אדמקר את ארגמן "מאפיונר שסוחט באיומים ראש ממשלה מכהן". בציוץ שפירסם ב-X תהה גם כמה שנות מאסר קובע החוק לעבירה של סחיטה באיומים. על פי סעיף 428 לחוק העונשין התשובה היא שבע, ובנסיבות מסוימות אפילו תשע שנים.
















