17!
Onze kleinste prinses is vandaag 17 jaar geworden. Mannekeslief tijd vliegt.
Onze kleinste prinses is vandaag 17 jaar geworden. Mannekeslief tijd vliegt.
Markdown schrijven kunnen we tegenwoordig overal. Om van die markdown dan eenvoudig een deftige pdf te krijgen dat is toch altijd een beetje gedoe. Vorige week ben ik na een korte Kagi zoektocht op typora gebotst. 15 dagen trial en voorlopig ziet dat er best goed uit.
Kom ik vandaag toch wel te weten dat ook het team achter Bear aan een markdown editor voor macOS bezig is: Lettera. Kunnen we die gelijk ook eens proberen.
Het verschil gaat ongetwijfeld in de pricing zitten. Typora hebben je voor $14,99 terwijl het bij Lettera (naar Bear kijkende) om een subscription gaat gaan.
Finished listening to: Ik ga naar de schapen. Ik zou geen Nederlandstalige boeken meer luisteren maar toen kwam Stijn met dit boek én dat was toch wel beschikbaar op Fluister zekers?! Helemaal geen spijt van! Wat een mooi boek is dat. Mooi in de mooiste zin van het woord. Rust, ook dat. Ongelooflijk veel rust in dat boek. Prachtig gebruik gemaakt van stiltes. Zotte zinnen ook. Ik kan er zo nog wel wat superlatieven tegen smijten maar je moet het gewoon zelf proeven.
Ik ga naar de schapen: ★★★★☆
Mannekeslief dat was een feestje! Het was mijn eerste optreden in de Djingel Djangel maar dat gaat zeker niet het laatste zijn. Klein en gezellig. Perfect. Om dan nog maar te zwijgen van die bende uit West Australië. Dat was een zot goed optreden.
RATSALAD. → DE MAX. Maar dat wisten wel al, toch?
Finished listening to: Voordat de koffie koud wordt. Mooi verhaal, leuk geschreven. Ik was onmiddellijk mee. Het is me met dit luisterboek ook wel duidelijk geworden dat ik minder warm word van Nederlandse audioboeken. De volgende is er terug eentje in ‘t Engels mijn gedacht.
Voordat de koffie koud wordt: ★★★☆☆
Same location, 39 days later. Het zou beter geweest zijn met een blauwe hemel en dat ik dat iets beter voorbereid had, maar hey, dit is ook leuk. 🤷🏻♂️
Joepie, Flickr Explore nog eens gehaald!
Haha, moet er nog RATSALAD. zijn?
Vorig jaar was het vieren in de buurt van Biervliet, dit jaar zaten we nog een keer in Vrouwenpolder. Zalig genieten van 23 jaar wij. Die wij is eigenlijk nog 7 jaar langer maar dat telt niet als het vieren van je huwelijk mijn gedacht.
Zaterdag een dagje strand, ‘s avonds lekker eten en overnachten in een zalig hotel. Vandaag een rondje Walcheren gefietst. Onderweg naar huis gestopt in Waarde want memories. Fijn! Lekker! Genieten! De liefde vieren!
Sien! Ik zie je graag!
Het heeft een paar jaar geduurd maar ik heb toch maar eens een account gemaakt om wat Wordle statistiekjes bij elkaar te sparen.
Streaks zijn de max, toch? 🫣
Finished listening to: Zonder afscheid. Bwa bwa blah. Ik ben beter gewend van Harlan Coben. We zullen maar denken dat het aan de samenwerking met Reese Witherspoon ligt.
Zonder afscheid: ★★☆☆☆
Ook maar even mijn Audible subscription gepauzeerd om Fluister te testen. Fluister komt mee met mijn De Morgen abonnement, wat ook niet slecht is. Twee boeken ver valt dat heel goed mee.
Throwback to 2008 → #whatareyouwearingtoday, dat was heel even, voor een beperkt publiek, plezant op Flickr. Er was is zelfs een Flickr Group. Ik zat daar toen bij, en sinds vandaag opnieuw. Hihi.
Hoe goed was dat internet vroeger?!
Gisteren stonden we in een uitverkochte Trix voor Joey Valence & Brae. Die mannen weten wel hoe ze een feestje moeten bouwen! Beastie Boys 2.0 hoor je wel eens vallen. Soms klopt het, soms helemaal niet. Het was in elk geval een goed optreden. Lekker.
Net terug van een klein stukje Antwerp Art Weekend. Dat was echt tof. We zijn op plaatsen geweest waar we anders nooit komen. We hebben dingen kunst gezien dat we anders nooit zouden zien. We zijn vertrokken vanuit het M HKA en dan de punten daar in de buurt bezocht.
Leuk! Mooi! Plezant!
We zijn gisteren prachtig gaan wandelen in het Provinciaal Groendomein Vrieselhof in Oelegem (Ranst). Toch lekker 9,5 km aan elkaar gebreid.
Het Provinciaal Groendomein Vrieselhof in Oelegem (Ranst) is een historisch kasteeldomein in de vallei van het Groot Schijn, op de grens van Antwerpen en de Kempen. Je fietst en wandelt er in bossen, langs graslanden en heide. Elk seizoen ziet er helemaal anders uit.
Zo van die vrienden die deze plekjes weten te vinden en delen zijn de max. 🥰
Ik heb jaren Alfred gebruikt, dan LaunchBar, dan Raycast, opnieuw LaunchBar, dan Tuna, opnieuw LaunchBar, nu TinyStart.
Developers met een idee én die dat idee ook uitwerken, die moet je steunen mijn gedacht. Het ziet er tof uit en verandering is plezant dus ik was blij verrast dat dit vandaag op mijn pad kwam. Zou ik deze keer ook opnieuw bij LaunchBar landen? Wie weet? Spannend! 😁
Wat een goed lang weekend was me dat!? We zijn begonnen met een fuif voor en van 22-jarigen waar de papa’s achter de bar mochten komen staan helpen. De dag erna een buurtfeest op Buizegem met een lekkere BBQ. Zaterdag mochten we mee feesten op een verrassingsfeest waar dan ook Gabriel Rios een intiem optreden kwam geven. Om dan zondag af te sluiten met wat kunst op Atelier in Beeld - Open Studio Days.
Graaf.
Vorige zaterdag zijn mijn Sien en ik naar Liefde is van hout in de Mark Liebrecht Schouwburg in Mortsel gaan kijken. Het was mooi. Ik heb er geen ander woord voor: mooi. Of misschien wel: schoon. Een poëtisch verhaal onder begeleiding van piano en zang.