Us imagineu viure a Plana de Lleida al gener de 1880, un mes sota la boira gebradora (sota zero), amb la majoria de feinas al camp o l'exterior, sense llum, només llenya com calefacció, ni vehicles per desplaçar-se, ni les distraccions actuals: tele, mobil internet: duríssim.